fredag 21 augusti 2009

Vi väntar på bytet

Vi är lediga tillsammans jag och dotter. Jag har inte gjort någon hemlighet av att dotters nuvarande dagissituation suger så det känns bra att hon inte behöver vara där mer än nödvändigt. När jag jobbade lämnade alltid sambo men nu har jag andra tider och har lämnat henne i veckan. Det är inte lätt att med spelad entusiasm och falsk käckhet lämna över ett barn som absolut inte vill vara där. Jag kan inte nog understryka hur bra det känns att snart få byta till ett ställe där vi vet att personalen är sams och samarbetar, där inte personalen byts ut ett par gånger per termin och där vi vet att de bedriver pedagogisk verksamhet och inte bara förvaring.

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Trist att ni inte trivs :(

men jag har minns inte, eller har aldrig fattat, vilken avd hon går på. Den som börjar på S?

Har tänkt att jag borde känna igen er om jag såg er men det har jag (nog) aldrig gjort.

MammaCita sa...

Mmm, har dock hört av andra föräldrar på de andra avdelningarna att de är nöjda. Skiljer sig nog avd. emellan. Vi går på den som börjar på D och ligger högst upp till höger.

Har inte heller sett dig men har nog sett din man (tror jag) lämna på gården samtidigt som oss. Kopplade ihop när en fröken ropade er sons namn som jag läst någon gång på din blogg.