lördag 29 augusti 2009

Det senaste


Vi drog omkring på Söder i vanlig lördagsordning och letade lunchställe. Stannade till utanför ett sushihak. "Vad sägs om här?" frågade sambo. Matkräsen som jag är krökte jag missnöjt läpparna och tvekade. Sushi ville jag ha men stället såg sunkigt ut. Då kommer Joe Labero ut genom dörren med en ta med-påse i handen. Okej, duger det åt självaste Joe Labero så duger det även åt mig.


Mer lokalt häng på torget. Där kan man köpa dyr och överskattad cafémat. Varje gång vi äter eller fikar där beklagar vi oss över det tråkiga utbudet som inte är värt pengarna, ändå fikar vi där typ jämt. Man kan väl säga att vi betalar för läget. Jag trivs bra på Årsta torg.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

såg ju fint ut. Hoppas det smakade :)

MammaCita sa...

Bland det bästa jag ätit i sushi-väg, vilket jag också anade när jag såg Joe.