onsdag 12 augusti 2009

Quality time

Jag och dotter tog en kvällspromenad idag. Orkade inte ta tv-bråket en kväll till så jag bestämde att vi skulle gå ut i regnet istället. Vi strosade sakta ner mot torget, snackade om sniglar och maskar och annat spännande. Jag tänkte att jag skulle visa henne vart hennes nya dagis kommer ligga när det står klart om en månad och hon flyttar över. Hon tyckte det såg bra ut trots att man bara såg en byggarbetsplats. Mest nöjd var hon med läget vid torget. "Då kan vi fika varje dag!" Sure... Vi tog också en sväng in på affären, mest för att dotter skulle få köra lilla kundvagnen och äta en barnbanan. Och så hem igen. Längre tid än så tar det inte att göra Årsta. Jag gillar att bara gå omkring och dra utan att ha något mål och utan någon tid att passa. Även fast vi inte gör något speciellt har vi det kul tillsammans och gott om tid att prata både om det ena och det andra på vägen.

Inga kommentarer: