onsdag 17 september 2008

Bloggstafett

Utmanad av Sunkmamman kommer här mina svar i denna bloggstafett.

Reglerna:
* Svara på alla frågor
* Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

1. Vilken mat äter du ofta?
Här skulle jag vilja svara någon välkomponerad näringsriktig maträtt lagad med omsorg och av biodynamiskt odlade råvaror. Det sanningsenliga svaret är korv stroganoff eftersom det är dotters favoriträtt. Falukorven är i varje fall ekologisk...

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?
Beror sig på vad det är för typ av kalas och vem värden är. Brukar dock medvetet sitta kvar på stolen bara för att se om någon av det manliga könet tar initiativet först. Det har hittills aldrig hänt. Bara en liten observation... Bitterfitta? Javisst!

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Sitter oftast i soffan med datorn i knät. Sängen är också en favorit när skrivlusten kommer över mig sent på kvällen.

4. Köper du ofta Triss?
Aldrig. Men jag brukar alltid få skrapa när min mamma köper triss. Är nog en omtänksam kvarleva från barndomen. Om jag mot all förmodan skulle köpa triss så skulle jag också låta min dotter skrapa.

5 . Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Alla resor som gått till Spanien är nog de bästa. Veckoslutet i Barcelona eller luffen runt Andalusien, kan inte välja, båda härliga upplevelser men på helt olika sätt. Gillar folket, språket, maten, vinet... Om jag blev tvångsförflyttad till Spanien skulle jag knappast bli ledsen.

6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
Tittar sällan "aktivt" på teve. Tittar oftare på utvalda serier på datorn. Måste jag säga nån kanal blir det nog SVT 1 och 2.

Utmaningen går vidare till a.m.o, manny-ken, mina bestyr & frida på jorden