tisdag 16 september 2008

Thaipillret

Höstflunsan på gång. Det känns i hela kroppen. Sakta med säkert smög sig symptomen på under förmiddagen, ont i halsen och frusen. Fick dock ett thailändskt mirakelpiller av min jobbarkompis som försäkrade mig om att det skulle funka och att jag inte skulle oroa mig för dess giftgröna färg. Jag svalde. Halsontet och den begynnande febern for all världens väg, men det giftgröna pillret hade en liten bieffekt. Man blir extremt trött. "Ja just det" sa jobbarkompisen, "man brukar bli lite dåsig av den" Hmm thanks for the info... Och inte var det lite heller, det var mer som att dra ner en rullgardin mitt framför ögonen. Status zombie. Min chef var borta idag som tur var, så jag kunde sitta av tiden i lugn och ro och dåsa för mig själv. Vid halv tre masade jag mig yrvaket från bankhuset för att hämta dotter på dagis. Cykelturen dit hjälpe bra mot tröttheten och tur var ju det för när man hämtat en superpigg tvååring på dagis kan man inte gå omkring som en pillersänkt zombie.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Utmaning väntar i min blogg ;)

MammaCita sa...

utmaning antagen!