söndag 21 september 2008

Ohälsoresan

Nu ska jag berätta något chockerande. Jag har svullat näst intill rent fett i princip varje dag förra veckan, en veckomeny likt Janne Stenbecks. Två gånger åt jag bearnaisesås, en gång blev det remouladsås. Till såsen var det antingen något friterat eller panerat inblandat. Övrig mat har byggts på en bas av grädde. Det är hela sanningen. Det är sjukt vad snabbt man lägger sig till med dåliga vanor. Ni ska veta att jag en gång i tiden var en hälsosamt och rent utav vältränad person som stod och speglade musklerna efter varje träningspass. Det är inte jag längre. Om det är någon som läser Belinda Olssons blogg så vet ni att hon just nu gör en riktig hälsoresa till ett supersunt liv. Under samma period har min hälsoresa gått åt rakt motsatt håll. Även om det inte är några bra vanor jag odlar här så tycker jag ändå att det känns befriande. Det här är första gången jag kan rycka på axlarna åt ett kilo hit eller dit. Det är nästan mer sunt i mina ögon.

Inga kommentarer: