onsdag 10 september 2008

F**kassan

Vabbar idag. Måste reda ut en sak med försäkringskassan men det går inget vidare. Jag har en fråga som knappvalsmannen inte kan svara på och skulle behöva komma i kontakt med någon som kan kommunicera utan knappval, typ en handläggare. Ärligt talat tror jag inte att de finns där. Försäkringskassan må vara landets största myndighet, ändå har de bara två anställda - generaldirektören och knappvalsmannen. Han ska dock inte underskattas, han kan vara behjälplig med hela nio ärenden. Knappvalsmannen alltså.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är helt vansinnigt att man ska vänta på att få bli kopplad till nån enhet där dom tar emot alla samtal, för att sen bli kopplad till ens rätta stadsdel, där det oftast är kö i 68 minuter- bara för att säga att man är hemma och vabbar och vill ha blanketter hemskickade. VAD exakt är det som tar så lång tid för alla andra när dom ringer? Pratar dom lite om vädret och annat smaskigt?

MammaCita sa...

Jag vet inte, jag vet inte... Men sjukt är det. En dag senare har jag fortfarande inte fått tag i en människa att prata med. Bättre lycka nästa gång liksom.