måndag 29 december 2008

Hemma bäst

"Staycation - Att stanna hemma eller inom närområdet på semestern av ekonomiska skäl. Eller för att vara klimatkorrekt."

DN Söndag har listat ett antal uttryck som präglat 2008. Jag fastnade för uttrycket ovan och tänkte att det för våran del kan det komma att passa in på 2009 då vi (om jag får bestämma) lägger alla våra slantar på ett grandiost boende. Vem behöver åka på semester när man har obegränsade ytor att röra sig över. För den som önskar att komma bort är det bara att ta sig till andra sidan lägenheten eller vad det nu blir, för en avkopplande stund för sig själv.

Det som från början var en liten önskan att någon gång framöver flytta till större har nu vuxit till en besatthet för min del. Så fort jag ser mig om eller rör mig här hemma så väcks min irritation och jag kan plötsligt bara se allt det negativa. Mitt problem (ibland också en tillgång) är att jag aldrig kan känna mig nöjd. Jag får liksom ingen sinnesro utan strävar alltid efter något bättre. Nu har en möjlighet dykt upp till större lägenhet i samma område där vi bor. Den är egentligen perfekt och allt vi vill ha. Om vi ville och orkade så skulle vi kunna dra igång hela köp/sälj karusellen igen. Jag vill och jag skulle tvinga mig själv till att orka. Sambo vill ha lägenheten men orkar inte nu. Jag förstår honom och ska försöka bita ihop och hålla ut lite till, försöka vara nöjd.

4 kommentarer:

Alex sa...

Vi kom på häromdagen att vi flyttar om en månad. GUUUUUD SÅÅÅÅÅ JOBBIGT!

MammaCita sa...

Mmm, att flytta är verkligen skitjobbigt. Vi har flyttat två gånger på två år så vi borde verkligen skona oss själva och låta tillfället passera...

Nadja sa...

jag kanner igen det dar med aldrig vara riktigt nojd. Graset ar ju gronare pa andra sidan och det kan alltid bli battre!

MammaCita sa...

Japp, det är min filosofi det!