lördag 27 december 2008

Sötprat

Det är fanastiskt roligt att lyssna på allt prat som kommer ur munnen på dotter nu när hon kan prata så pass bra. När hon tar efter vuxenprat kan man höra de lustigaste och gulligaste små meningar. Ibland är det svårt att hålla sig för skratt men jag försöker verkligen för hon är ju helt allvarlig i det hon säger. Det är synd att det inte går att veta när sötpratet kommer, för jag skulle så gärna vilja spela in det. Som ikväll när hon låg i sin säng på väg att somna, då vände hon sig plötsligt om och tittade upp på mig med en allvarsam rynka mellan ögonen och sa:

- Jag tänkte leka med mina klossar.
- Tänkte du leka med dina klossar?
- Ja.
- Nu?
- Ja.
- Vet du vad, nu ligger du i sängen och ska sova men imorgon bitti, då leker jag gärna med klossar tillsammans med dig.
- Det gör vi mamma.

Inga kommentarer: