måndag 22 december 2008

klappjakten

Vi var visst inte helt klara med klapparna som jag trodde igår, så på väg hem från jobbet tog jag en vända på stan. Och jag säger bara det, vilket jävla helvete! Vad händer med folk innan jul?! Ska man inte vara glad och harmonisk när det är jul? Ok, det är väl inte jag heller men jag har i varje fall vett och sans och låter bli att gå på som en bulldozer i jakten på klapparna. Efter en stunds ofokuserat letande, eftersom jag mest studerade folk, insåg jag att för att få mina ärenden gjorda måste jag bli precis som alla andra och köra solorejs med tunnelseende utan att ta hänsyn till någon annan. Det funkade. Jag fick tag i klappen som var det sista exemplaret, vilken jag sprang fram till rädd för att någon skulle hinna rycka den precis före mig. Jag kan inte låta bli att tänka på varför vi gör så här år efter år. Och vem gör vi det för? Alla verkar ju ändå bara lida inför jul. För min del kunde jag gärna strunta i julklapparna. I varje fall inga till oss vuxna som kan köpa vad vi vill när vi vill. Nej hörni, nästa år vet jag inte om jag vill ställa upp i klappjakten.

2 kommentarer:

Flygarn sa...

Mitt tips är internet! Vi köpte 95 % av julklapparna på internet. Så fantastiskt. Lätt mitt bästa stressa-ner-tips inför julen. + att vi har valt att inte köpa så mkt till barnet. Han kommer ändå få en massa grejs från andra.

MammaCita sa...

Internet är ju strålande för den som vill slippa idioter på stan. Det blir nog fler nätklappar för min del nästa år, om jag nu köper några...