lördag 14 februari 2009

Inget speciellt

Om jag var effektiv igår så är jag motsatsen idag. Har fått halsinfektion (igen!) och betraktar livet från soffan idag. Nu är det tyst och lugnt hemma men bara för en stund sen for tornadon runt här inne i då alla morgonbestyr skulle avklaras och alla lager med kläder skulle på. Nu är de i parken och åker iskana och jag ligger här och dricker kaffe. Allas behov blev alltså tillgodosedda på bästa sätt. Dotter har fått en störtkruka som hon längtat efter att få använda och idag kom den äntligen till pass. Hon såg så stor ut när hon iklädd hjälm och overall kom till mig i soffan och förkunnade "vi ska åka iskana i parken men inte du för du är suuk men inte jag för jag är frisk". När blev hon så stor? Det är visst alla hjärtans dag idag. Inget jag bryr mig om egentligen men det råkar också vara vår förlovningsdag och dessutom dotters två och ett halvårsdag. Kanske ska vi hitta på något kul om jag orkar. Lite värktabletter och en dusch så får vi se sen vad det blir.

Inga kommentarer: