söndag 1 februari 2009

Teknoloblaha

Idag ska vi åka till IKEA. Innan man åker till IKEA måste man mäta saker så man inte får med sig fel storlek hem och därmed måste åka den helvetiska returturen tillbaka. Det slår mig att vi inte har papper att skriva på hemma, inte ett endaste ark. Har det verkligen gått så långt här hemma att det inte finns möjlighet att skriva listor för hand? Och jag som älskar att skriva listor och inte bryr mig nämnvärt om teknologi. Hur kunde det här hända?! Min teori är att jag blivit utsatt för en kupp av hemmets andra vuxna person som är MYCKET teknikintresserad. Papper och pennor har pö om pö fasats ut, utan min vetskap samtidigt som Ipoden lyfts fram som ett oumbärligt universalverktyg. Det finns bara ett problem. Jag vet inte hur man manövrar den, jag lyssnade aldrig. Papper och penna däremot, det kan jag!

Inga kommentarer: