torsdag 5 februari 2009

Rehab

Innan årsskiftet blev jag inkallad till min chef. Han berättade att han hade fått rapport från tidrapporteringssystem om att jag hade sju frånvarotillfällen under 2008. Tydligen så skickar systemet en rapport om en anställd varit borta vid fler än sex tillfällen under ett år och händer det är chefen skyldig att ta upp det med den berörda och erbjuda denne rehabilitering. Jag bara gapade. "Asså," började han "jag förstår ju att du inte behöver rehabilitering. Din frånvaro beror ju på att du har vabbat ,vilket jag har full förståelse för. Hoppas du förstår att jag ändå måste fråga dig." Nu i efterhand ångrar jag nästan att jag inte tackade ja till rehab, för vad är den bästa rehabiliteringen mot ihärdiga vinterförkylningar och trötta barnfamiljer? Jo, en solsemester förstås!

2 kommentarer:

Alex sa...

Ändå väldigt bra att de gör så! Jag blev glad när jag läste det. Bra arbetsgivare!

MammaCita sa...

Ja, jag måste ju ge dem att de tar ansvar för sina anställda. Det vara bara det att jag blev så paff och kände mig lite missförstådd när jag fick frågan. Fast får jag en solsemester har jag inget emot att vara missförstådd!