måndag 2 februari 2009

Livet innan





Hade egentligen tänkt att välja ut bilder till framkallning men istället blev det en tur längs memory lane. Fastnade framför gamla bilder som jag inte har sett på länge, bilder från tiden före dotter. Det känns som en evighet men det är bara tre år sedan jag sålde min första lägenhet, min fina etta i Sumpan. Bilderna är tagna innan visningen och försäljningen och symboliserar på många sätt brytpunkten mellan... ja, livet innan och efter barn antar jag. Tiden som ego var slut, ubildningen höll på att avslutas och ettan såldes till förmån för något större som skulle passa en hel familj. I princip var det som att säga hej då till allt det som tidigare varit så bekant och säga hej till ett liv som jag inte visste något om. Och nu sitter jag här och kan varken minnas eller tänka mig livet som det var en gång i tiden, innan dotter fanns.

Inga kommentarer: