söndag 15 februari 2009

Tyst som i graven

De andra är på Spårvägsmuseet medan jag ligger i sängen och stirrar ut i tomma intet. Det är knäpptyst hemma, jag kan höra grannarna runtomkring. Tonårstjejen ovanför lyssnar på musik och msn-chattar och killen till höger tror jag borstar tänderna för jag hör hur han knackar något mot handfatet. Förmår mig inte ens att sätta på teven, vill bara ligga här och inte göra nånting. Hade fixarplaner för helgen. Tänkte målen golven i sovrummen, flytta om tavlor, rensa byrån i hallen och gå ut och köpa ram till Jeff Koons-affischen från Berlin. Det blir väl nån annan gång istället när andan faller på, vilken den inte gör särskillt ofta.

3 kommentarer:

Alex sa...

Men shit, hör du att hon msn-chattar?

Nadja sa...

Samma har. Jag har hundra planer for dagen ex flytta om lite mobler, organisera i garderoben, baka. Allt jag astakommit an sa lange ar att sitta framfor datorn och lasa bloggar. Men a andra sidan far man minsann far lata sej pa sondagar.

MammaCita sa...

Jepp, jag kan höra henne chatta. Det låter liksom "schwoop" hela tiden. Vi bor i ett lyhört hus men hon måste också ha högt ljud på datorn.

Nadja, du har helt rätt i att man ska lata sig på söndagar. Vilodagen, inte sant? Slappa på!