onsdag 16 juli 2008

Håret och färgen


Sedan jag var 13 år har jag färgat mitt hår. Lite olika färger och nyanser har passerat men den mest frekventa är utan tvekan blond. Jag passar nämligen väldigt bra i lite guldblont hår. För drygt ett halvår sen kom jag på att jag skulle spara ut min naturliga färg. Det var ju faktiskt väldigt länge sen den fick komma fram och jag kunde inte minnas hur den såg ut. Nu har jag ca 12 cm av min naturliga hårfärg. Den är faktiskt finare än jag trodde och dessutom ser håret väldigt friskt och glansigt ut.

Men jag har börjat tvivla. En blondabstinens växer sig allt starkare sen jag såg en bild på mig själv där jag trots en lättare solbränna ser tråkig, färglös och glåmig ut. Tänk då hur jag kommer se ut till vintern. Dessutom såg jag en bild på Belinda Olsson som är så fin i precis den färgen jag brukade ha. Hur ska jag göra? Ska jag ha friskt och glansigt naturligt hår, dock med en tråk- och blek faktor? Eller ska jag färga igen till den välbekanta blonda som faktiskt klär mig till min fördel, även fast håret blir lite slitigt och jag hamnar i färgträsket igen? Jag behöver hjälp, därför ser ni upp till höger en undersökning där ni kan rösta om hur jag ska göra. Det omröstningen visar, det gör jag. Tror jag.

2 kommentarer:

Alex sa...

Satsa på Belinda Olsson färgen, skitsnyggt ju! Men vänta tills i höst, typ i slutet av augusti. Under sommaren kan man ju se ut lite hursomhaver i håret!

MammaCita sa...

Hehe! Ja, det lutar onekligen åt det blonda. Det där med hårfärgen är för mig ett evigt gissel. Färga eller spara naturligt. Därför lägger jag över ansvaret på andra!