torsdag 10 juli 2008

Plan B

Jag har en reservplan om allt skulle skita sig. Karriärmässigt alltså. I så fall blir jag hovslagare, det har jag bestämt. Jag har hört att det råder stor brist på sådana och att man kan tjäna storkovan. Inte så tokig reservplan tycker jag. Tänk så skönt att vara sin egen chef, att bestämma helt själv hur lite och när man ska jobba. Ser framför mig hur jag rullar runt i min hovslagarbil på sisådär halvtid, mer än så behöver jag inte jobba eftersom jag tjänar så bra. Resten av dagen skulle jag leka med mina barn (jo, jag tror att vi kommer föröka oss ytterligare i framtiden). Sen är det en bit jag är lite osäker på. Arbetskamrater? Det blir väl kusarna då antar jag, så det blir nog inte mycket kommunikation på jobbet. Sen har jag även lite svårt för hästfolket. Ja ja, det är ju ändå bara pengarna jag är ute efter så jag får väl stå ut med resten i så fall.

2 kommentarer:

Alex sa...

Min Plan B är att bli yrkeschafför, jag har nämligen hört att det saknas 8000 personer per år i transportbranschen. Först ska jag bara ta körkortet... haha

MammaCita sa...

Hehe, också bra plan. Även jag saknar körkortet och det är en förutsättning för att Plan B ska gå i lås.