onsdag 9 juli 2008

På flygplatsen - fortsättningen

Efter en väldigt trevlig helg i Köpenhamn med födelsedagsfirande och annat skoj var det på söndagen dags att flyga hem kl 21. Vi får då veta att skitplanet är försenat ett par timmar. Ok, trist men ingen kris tänker vi. Men sen... den där förseningen skjuts ideligen fram och när tavlan visar att skitplanet ska gå 02.30, ja vad fan skulle vi göra då? Om det bara hade varit jag själv hade det varit ok, men nu hade vi dotter med oss och hon måste få en chans att sova ordentligt.

Tillslut kommer det en tjej till gaten som representerar någon slags flygplatsservice. Jävligt motvilligt går hon och ställer sig bakom disken och säger - ingenting! "Ehh hallå?" börjar vi. "Kan du hjälpa oss?" Sen får vi ett så jävla osannolikt otrevligt och inkompetent bemötande som provocerar mig till den milda grad att jag ser totalt rött. Jag försöker få henne att göra något som kan hjälpa oss i situationen, eventuellt ett vilorum eller ett hotellrum så att dotter kan få sova. "Ni får väl ta in på hotell om ni vill, annars kan ni ringa (och nu droppar jag världens sämsta flygbolags namn) Sterling på kontorstid i morgon". Det skulle hon banne mig aldrig ha sagt, inte till just mig. Jag kan bli så jääävla arg, och det blev jag nu. Jag minns inte allt jag sa men jag gav henne en utskällning som hette duga. Tillslut skriker hon åt mig att om jag inte går därifrån och om jag någonsin visar mig där igen så ringer hon på "security". Jag har nog aldrig hatat en person så mycket som jag hatade henne då.

Vi bestämde oss för att skita i planet och aldrig aldrig mer köpa en resa av det flygbolaget. Dagen därpå tog vi tåget hem. Sen dess har vi suttit två dagar i telefon med andra idioter på Sterling eftersom de som grädden på moset har slarvat bort dotters vagn. Inte en jävel har besvarat våra samtal på två dagar. Så. Nu ska jag sluta, annars blir jag en bitter människa och det vill jag inte bli. Var bara tvungen att skriva av mig. Btw, skitplanet blev ännu mer försenat och lyfte inte förrän 04.30. Tur att vi drog.

Inga kommentarer: