onsdag 7 januari 2009

Fluuu

Det var inte bara fina prylar och upplevelsen som jag tog med mig hem från Berlin utan även flunsan. Den var på gång redan för några dagar sen men jag lyckades hålla undan utbrottet med värktabletter. Att ligga sjuk på hotellrummet var otänkbart. Väl hemma hjälpte inga piller och flunsan kom på riktigt. Det finns inte en chans i världen att jag tar mig upp ur sängen idag. Alla förnödenheter som tabletter, telefon, snorpapper och förstås datorn ligger bredvid mig i sängen. Mat orkar jag inte ens tänka på men jag vet att det finns en förpackning micropopcorn om det kniper. Det är oändligt synd om mig. Googlade nyss influensa symtom 2008, fick fram detta:

  • Hög feber
  • Huvudvärk
  • Muskelsmärtor
  • Torrhosta
  • Smärtor bakom bröstbenet
  • Uttalad sjukdomskänsla
  • Rinnande klar snuva
  • Rodnad i ögonvitan
Sjukdomen är oftast 7-10 dagar, varav feber 3-5 dagar.

Check, check, check. Jag har rubbet. Då är det allstå sängläge 3-5 dagar framöver. Kul.


Inga kommentarer: