tisdag 6 januari 2009

Åter

Kan inte säga annat än att allt var så BRA! Staden var nog den intressantaste jag besökt. Allt är en enda salig blandning av fint och fult, små röriga mysiga kvarter som en bit därifrån övergår till kommunismens välplanerade, linjeraka och överdimensionerade områden. Det fanns så mycket att se och vi hann bara med en bråkdel. Det lutar åt ett återbesök i framtiden, är fortfarande nyfiken på staden. I shopping och matväg fanns det så många alternativ att jag knappt kunde välja, ändå blev det några fina saker och massor med god mat, förutom den schnitzel som sambo insisterade på att äta trots alla vana tysklandsresenärer som varnat för den tyska maten. Det finns ju hundra andra goda kök att välja bland.

Jag hade ju lite separationsångest innan vi åkte för att vara ifrån dotter men det gick hur bra som helst. Vi visste ju att hon hade det bra, dessutom fick hon en kul semester från sina plåstriga päron. Päronen konstaterade också att det inte är fel med lite tid på tu man hand då och då och få återupptäcka hur kul vi faktiskt har det ihop. Jag skulle kunna fortsätta berätta hur roligt det var i en evighet, men jag tror ni fattar. Ingenting slog i varje fall känslan att komma till en unge som slänger sig runt halsen i världens innerligaste kram.

Inga kommentarer: