lördag 10 januari 2009

Musik

Jag gillar Lily Allen tänker jag varje gång jag hör henne spelas i radio. Ändå har jag inte tagit mig för att skaffa hem hennes låtar. Förr gick jag ut och köpte en skiva när jag hörde något bra. Idag gör jag oftast ingenting. Musiken är helt enkelt för lättillgänglig för mig. Jag tänker att jag får väl lyssna genom Spotify eller YouTube om jag vill höra den igen, där finns ju allt. Sen glömmer jag och därmed faller det bort. För min del har de nya kanalerna till musiken och dess oändliga utbud lett till en passivitet. Varje gång jag ska sätta på musik tar det stopp för jag kan inte komma på vad jag vill höra och framför mig har jag bara en tom sökruta. Blankt. Jag behöver bläddra och inspireras om det ska bli ett aktivt lyssnande. Kanske borde jag ta ett steg tillbaka i utvecklingen och börja köpa skivor istället. Märkligt, när alla andra går i den nya världen med sitt enorma suktande gratisutbud står jag kvar utanför för att jag inte kan komma på hur jag ska använda det.

Inga kommentarer: