fredag 30 januari 2009

I radio

Så fort jag kommer till jobbet på morgnarna sätter jag på P3:s Morgonpasset på radion. Jag har ju valt att börja jobba i svinottan och så dags har jag egentligen inte hunnit bli människa än. Att prata med folk vid den tiden på dygnet är uteslutet så det passar mig perfekt att sitta och lyssna på radions tugg. Lagom till när det slutar klockan 10 har jag fått i mig ett par koppar kaffe och blivit livsduglig igen. Innan jul fick jag reda på att Morgonpassets programledare Olle och Martina skulle splittras och att programet skulle få ett nytt upplägg och två helt nya programledare som bisittare till Martina . Jag blev orolig, hur skulle det bli med min morgontradition? När jag kom tillbaka till jobbet efter julledigheten var det ett helt nytt Morgonpasset jag lyssnade på. Det krävdes ett par veckors inlyssning innan jag vande mig vid det nya, helt klart bättre Morgonpasset. Och jag kan bara konstatera, Hanna Hellquist är bland det bästa som hänt radio.

2 kommentarer:

It's all gonna be fine sa...

Hanna Hellquist är det bästa som hänt alla möjliga media på mycket länge.

MammaCita sa...

Så sant. Borde ha skrivit all media. Du har så rätt!