torsdag 22 januari 2009

Så vad hände sen?

Asså, det blev ett totalt antiklimax för all den ilska jag byggt upp under min väntan. Tillslut rasslade det till i låset och in kom en medelålders kvinna med asiatiskt ursprung, gissningsvis från Japan. Jag förklarade att hon faktiskt hade tagit vår tvättid, varpå hon sprang fram till bokningstavlan för att kolla sin bokning mot kalendern. På knackig svenska förklarade hon att hon hade tagit fel på dag och bad tusen gånger om ursäkt. Sen skyndade hon sig in och slet ut sin tvätt ur maskinerna på två sekunder. Jag stog utanför och väntade när hon kom backandes ut från tvättstugan vänd mot mig och bad om ursäkt tusen gånger till samtidigt som hon höll upp händerna mot varandra framför ansiktet. "Du är så snäll" sa hon och syftade på att jag inte skällt på henne. Mmm, jag kanske trots allt är mer snäll än farlig.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ja, verkligen antiklimax. Jag har ju väntat hela kvällen på att få höra om hur du skällde och gastade och ni slet varandras hår och kläder i tu.

Nåväl, skönt att du fick din tid tillbaka iaf.

MammaCita sa...

Mmm, jag var helt adrenalinstinn och trodde jag skulle få skälla och eventuellt slåss också. Så blev det som det blev. Ledsen att jag inte kunde bjuda på en smaskigare fortsättning. Vi kan bara hoppas att det händer snart igen, vilket är väldigt troligt.