fredag 27 november 2009

Vem där bakom posten?

En gång för länge sen jobbade jag extra som brevbärare. Jobbet i sig var ingen större utmaning och gav tankarna möjlighet att vandra iväg. Jag tänkte ofta på vilka alla de människor bakom dörrarna var, vissa gjorde mig mer nyfiken än andra. Bland posten kunde man hitta små ledtrådar. En av de bästa ledtrådarna var förstås branschtidningarna som gav svar på vad personen i fråga jobbade som. Den här hösten har brevbäraren droppat tre olika branschtidningar adresserade till mig varje månad. En om samhällsplanering, en finanstidning från min tid på banken, samt en naturvetenskaplig studenttidning som hör till höstterminens kurs. Så frågan är vem brevbäraren tror att JAG är. Någon med multipel personlighet eller bara nån med väldigt många järn i elden? Inget skulle i så fall stämma.

Inga kommentarer: