lördag 12 januari 2008

Ljuva 90-tal


Jag har läst någonstans att 90-talets mode redan är på väg tillbaka, framförallt grungemodet. Även om jag nog inte kommer börja klä mig i gigantiska ribbstickade tröjor, kängor och beige manchesterjacka med vit luddig krage så välkomnar jag ändå 90-talet tillbaka, särskilt musiken. Har faktiskt lagt till en hel del tonårsfavoriter i min playlist. Det är ändå något visst med 90-talet, det årtionde då jag var tonåring - idoldyrkande, lagom rebellisk och lagom naiv. Här är några best of; 

  • Låtarna:  She´s so high - Blur, Instant repeater '99 - Sundtrack of our lives, Joe le taxi - Vanessa Paradis (0k, den är 80-tal men lyssnades på intensivt under hela 90-talet)
  • Snyggaste:  Johnny Depp, Alex James (Blur)
  • Filmerna:  Fucking Åmål, Edward Scissorhands
  • TV: Seinfeld,  My So-Called Life - med bl.a. unga Claire Danes och Jared Leto

Inga kommentarer: