måndag 21 januari 2008

VAM- vård av mamma

Idag skulle bli en vanlig tråkig och lång måndag men istället blev det världens bästa mysdag med min dotter. Vi har varit bortresta under helgen utan dotter och mammans abstinens var stor. Eftersom vi kom hem sent på söndagskvällen och dotter redan låg och sov skulle vi inte hinna träffas förrän efter jobbet idag. Jag skulle precis gå till jobbet när dotter (som jag trodde sov) kommer rusande ut ur sovrummet ropandes "mamma!!" och slänger sin i min famn, klamrar sig fast och tänker inte släppa. En mammas hjärta smälter och jag bestämmer mig för att ringa jobb och dagis för att säga att vi stannar hemma idag (vilken ishjärtad mamma skulle kunna släppa taget och gå iväg i det läget?!?). Bästa beslutet! Kan nog inte kalla det "vård av barn" för dotter var inte sjuk, snarare "vård av mamma".

Inga kommentarer: