måndag 14 januari 2008

Sekreterare sökes!

Ibland känner jag att jag har två jobb, mitt vanliga och sen allt satans pappers och myndighetstjafs som tillkommer så fort man skaffar barn. Jag jobbar 75% för att få mer tid över till min dotter. Men jag lovar, de 25% av arbetsveckan som jag inte jobbar (och inte får betalt för) går åt till att fylla i papper från försäkringskassan, CSN, försäkringsbolaget, banken osv. Sen tillkommer alla samtal som jag måste ringa för att reda ut saker och ting som respektive handläggare inte kan fatta och därför fattar felaktiga beslut. I lördags (!) ringde min all time favortitmyndighet försäkringskassan hem till oss bara för att irritera mig och för att de ville försäkra sig om att de hade uppfattat mina nya inkomstuppgifter rätt (nej, de hade givetvis uppfattat fel). Alltså, inte ens under min lediga tid får jag vara ifred och koppla bort från vår fantastiskt korkade byråkrati ! Jag trodde att många föräldrar väljer att arbeta mindre för att kunna tillbringa mer tid med sina barn men nu förstår jag vad det beror på - att de måste få tid över till att fylla i alla nödvändiga papper. 

Inga kommentarer: