lördag 26 januari 2008

Zzzzz...


Har drabbats av en seg trötthet som vägrar gå över. Allt är jobbigt och ingenting orkar jag ta mig för, vilket leder till att vi bor i en äcklig lägenhet som ingen förmår att städa. Som extra topping har vi också fått magsjuka i familjen. Ett tag funderade jag på om jag var allvarligt sjuk men inser nu att det jag och många andra lider av är januaribluesen. För om jag tänker tillbaka så brukar det nog alltid kännas så här i januari/februari. Det är en form av tortyr att genomlida vinterhalvåret i Sverige. Vi borde få statlig kompensation i form av en veckas resa till solen varje år. Jag har faktiskt en känsla av att det skulle löna sig. Tänk bara på alla pengar som går till sjukskrivningar, psykvård och andra behandlingar av sjuka och trötta svenskar. Om jag inte minns fel, var det inte så man gjorde en gång i tiden i Sovjet? Säga vad man vill om kommunismen men den idén var ju bra!  

Inga kommentarer: