onsdag 2 januari 2008

The office

Gråa, tråkiga dagar  brukar jag känna för att byta  jobb och idag är inget undantag. Jag jobbar på en av Nordens största banker som kontorsråtta. Ett trevligt men föga stimulerande jobb där ord som debet och kredit hör till de vanligast förekommande och där tankarna ofta går till The Office och Officespace Hur fan hamnade jag där? Det är ju inte Jag att ha ett sådant jobb! Egentligen finns det bara en enda anledning till att jag jobbar kvar och det är mina fantastiska arbetstider som gör att jag får umgås med min dotter från tidig eftermiddag. Jag är egentligen idérik och kreativ som person och hade estetiska karriärdrömmar som naiv tonåring. Med lagom mycket jante i mig kom jag fram till att något estetiskt yrke nog inte var en sådan bra idé, det är ju så få som verkligen lyckas och jag kan inte vara en av dem. Lika bra att trygga framtiden med en akademisk utbildning, för det är en säker väg till framgång. Och här är jag idag. Har för länge sedan lämnat naiva tonårs-Cicci för cyniska vuxen-Cicci, har en ordentlig examen som samhällsvetare (och vi får ju lätt jobb right?) och ett tråkigt jobb på bank. Jag måste göra något åt det här, på riktigt den här gången!

Inga kommentarer: