tisdag 5 augusti 2008

All day mys

Idag gör vi ingenting och det passar oss bra. Jag är glad att dotter tycker så mycket om att läsa, det räddar oss nu när hon ska stanna inne och vila. Vi har legat i sängen med en hög böcker och läst och läst. Vissa böcker har vi läst så många gånger att hon berättar för mig vad som händer på sidan innan jag ens har hunnit läsa. Så vi gjorde så istället, att jag bläddrade fram sidorna och hon "läste" för mig.

Eftersom vi inte har gjort någonting har jag heller inget att skriva om. Eller jo, om ni är intresserade har vi tvättat kläder. Och så har vi som två fanatiska föräldrar bör sett över placeringen av medel som kan vara farliga för barn att få i sig. Vi kom fram till att de stog utom fara, vi barnsäkrade ju sånt för länge sen, så fort hon lärde sig att ta sig fram. Vi blev nog bara lite nojiga och tog en extrakoll för att få ro i sinnet och det var väl bra det.

Förresten är jag lite bekymrad över att mina semesterdagar går åt medan dagarna regnar bort. Kan man inte frysa semestern när det är så här. Kanske jag skulle kunna vabba istället och spara semestern? Hon är ju ändå sjuk menar jag. Semesterdagar ska ju bara innehålla sol, bad och skojigheter.

Inga kommentarer: