torsdag 7 augusti 2008

Med nyklippt hår och två pelargoner

Idag var jag hos frisören. Liten toppning bara, inget extremt. Tänkte att jag skulle gå till ett lokalt ställe den här gången för att främja näringen i mitt eget närområde. Efter att ha uteslutit typ "Gittans" fanns det två ställen kvar jag kunde tänka mig. Ett med trendig inredning och ett annat som såg helt anspråkslöst ut med blandad kundkrets. Som många gånger förut gick jag på det ytliga intrycket och bokade en tid hon trendiga frisören. Ganska dyrt, men jag inbillade mig att då skulle jag också få en trendig frisyr. Men va fasiken, jag skulle ju ändå bara toppa så vad spelar det för roll? Så på väg till trendiga frisören stack jag in huvudet hos anspråkslösa frisören och jo, där kostade klippningen hälften. Taget.

Men oron fanns där, oro över risken att klippas och fönas till en tidig Rachel i vänner. Det har hänt många gånger förr hos de lite billigare frisörerna där de av någon anledning gillar att jobba på volymen, vilken jag avskyr. Än värre den rundborstefönade luggen. Huh! Jag upprepade mina önskemål kanske tre gånger samt talade om hur jag absolut inte ville se ut minst lika många gånger. Till min stora glädje fattade frisören galoppen och klippte håret precis som jag ville och för hälften av trendiga frisörens pris. Jag blev så glad och nöjd och på vägen hem köpte jag två mårbackapelargoner för pengarna jag "sparade". Nu ska jag lära mig allt om pelargonskötsel för att säkra deras framtid i vårat hem.

Inga kommentarer: