måndag 19 oktober 2009

Det senaste


Nästan varenda treåring i Årsta var där. Någon gång i månaden visar de matiné för de allra minsta nere på den lokala biografen. Det gör mig väldigt glad att så många sluter upp till de lokala aktiviteterna så att gamla ställen som folkets hus kan fortsätta leva. Årsta genomgår en generationsväxling och allt eftersom unga barnfamiljer flyttar hit lever den lilla 50-talsförorten upp igen, lite liknande som det var en gång för länge sen då det begav sig tror jag.


För att förhindra sockerdricka i benen ska man tydligen promenera skiten ur dem. Så bra att mjölken var slut. "Jag kan gå till affären!" hojtade jag och gick förbi både den närmsta och den näst närmsta affären för att öka effekten. Sov jag bättre efter det? Nej.


Min nuvarande vardag är inte så dum. Jag gör lite som jag vill. Och tänk att kunna ta en tupplur efter lunch. Bara en sån sak.


V.31.

Inga kommentarer: