måndag 26 oktober 2009

Fördriver tid

Det går segt som tusan idag. Dagens andra balja kaffe sänks samtidigt som jag skummar igenom valda delar av kurslitteraturen inför tentan. Inte mycket fastnar. Försöker anteckna lite i ett dokument för att behålla läsfokus. Funkar inte heller. Det är väldigt lätt att glida över till internet när man ändå sitter vid datorn. Jag kollar bloggar, bevakar trafikinformationen från flygplatsen eftersom jag inte gillar att ha min man uppe i luften, läser nyheter och på stan men inte kurslitteraturen. Så här blir det när jag har gott om tid på mig. Kniven mot strupen och att snubbla in över mållinjen, det är mer min melodi.

3 kommentarer:

Anders sa...

Det här var första gången du skrev "min man". En gräns är passerad

MammaCita sa...

faktiskt andra gången (se inlägget under) utan tillägg som "hihi".

Anders sa...

Jo men jag menar rent oförblommerat. Ej ironiskt eller analyserande utan bara som ett vardagligt benämnande helt i förbifarten.