lördag 24 oktober 2009

Om ynnesten att få bära byxor

Just det, jag har köpt ett par helt amazing byxor. Jag har inte haft byxor på mig på många månader och sååå förtjust är jag faktiskt inte i tights, men som alla nuvarande och f.d. preggos vet är det svårt att få till det där med byxorna om man vill undvika att köpa gravidbyxorna bara för några månader. Hur som helst, jag browsade lite bland galgarna inne på Monki och där hittade jag dem. Ursnygga typ kostymbyxor med hög midja och mudd, enligt DN ett par av höstens must have kalasbyxor. Darrig på handen drog jag på mig byxorna i provhytten, rädd att gå på en nit men tänk, dom passade! De sitter sjukt bra nu och kommer bli ännu snyggare sen när magen är borta (nåja). Just nu är jag mest tacksam över att få känna mig lite tuff i byxor och ha ett alternativ till de eviga tightsen.

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Att hitta ett par acceptabla - eller till och med snygga - byxor under en graviditet är inte illa. Jag minns nio månader i klänning, klänning, klänning och kjol. I ett desperat ögonblick köpte jag ett par hemska gravidbrallor på H&M, som bara fick mig att se super-extra-gravid ut. De använde jag säkert...två gånger.

MammaCita sa...

Hehe, jag kände att det var en sann bedrift. Har hört om folk som efter mycket letande lyckats hitta bra byxor men det här var första gången det hände mig, av ren slump! Och ja, jag gottar mig fortfarande åt mitt fynd.