tisdag 20 oktober 2009

Genius mom

Kanske beror det på att min nattsömn har snittat på fyra-fem timmar de senaste nätterna eller på svinsprutan som jag tog igår, kanske både och för idag hade tröttheten inga gränser. Och typisk nog sammanföll den med pappans sena dag på jobbet så jag var tvungen att dra eftermiddagslasset själv. Snurrig i huvudet gick jag mot dagis för att hämta upp dotter och försökte samtidigt tänka ut hur jag skulle klara eftermiddagen. Jag kunde ju inte gärna säga "jo förstår du, idag ska vi gå hem och sova". Så kom jag på det, genidraget. Det där med bio blev ju en väldig succé häromdagen så varför inte leka bio hemma. Sagt och gjort, vi köpte popcorn i affären, gick hem, ställde upp dotters stolar framför teven, bjöd mjukdjuren att sitta ner och körde igång en film. Mamman bakom genidraget intog horisontell position i soffan bakom och slumrade gott till Björn Gustafsons (den äldre) sköna berättarröst.

Inga kommentarer: