onsdag 21 oktober 2009

Jag-snart även i lite färg

Jag hade en plan för hur jag skulle klä mig under graviditeten. Jag skulle ha mycket svart och lägga till små färgklickar i form av läppstift, nagellack, en färgglad halsduk eller mössa. "Jaha, som vanligt med andra ord." sa min kära vän när jag berättade om klädplanen. Om jag nu ser tillbaka på mina inköp under hösten så kan jag konstatera att allt är svart, inga undantag. Även det mest använda nagellacket är svart, liksom halsduken. Grejen är att svart är bäst. Svart slimmar, svart drar inte blickarna till sig. I svart är jag fortfarande bekväm och slipper känna mig som en svullen clown. Men nu ska jag utmana mig själv. Jag ska gå på stan och jag får inte komma hem igen förrän jag köpt en mössa eller en halsduk (både och skulle bli för crazy) i stark färg och denna mössa eller halsduk ska jag öva på att bära ända tills jag lärt mig acceptera den. Det blir en tuff övning.

Inga kommentarer: