söndag 25 oktober 2009

när yang åker bort

Pappan är på en jobbgrej nere vid medelhavet, i det där landet där de äter världens godaste pasta och dricker rödvin. Själv har jag ätit en tallrik fulpasta med färdigsås och tagit ett glas mellanmjölk. Dotter sover äntligen och jag har langat upp fötterna på bordet och slökollar på söndasfilm, trött som tusan. Vi är ett väldigt bra team jag och min man, lite som yin och yang. Allting löper på ganska smidigt. Men om till exempel yang åker iväg ett tag så märks det på dotter, i synnerhet nu när jag är gravid och inte har lika mycket superkrafter som vanligt. Det ska testas extra mycket, det ska trotsas och göras precis tvärt om. Sånt blir man trött av. Imorgon är teamet komplett igen, tills dess ska jag lägga mig i stora sängen där jag nattat dotter och krama om henne hela natten. Hur dagen än har varit är hon ändå världens sötaste när hon sover. Och förresten, när hon är vaken också.

Inga kommentarer: