fredag 24 oktober 2008

Bakis

Igår hade vi personalfest på jobbet. Idag mår jag som jag förtjänar, plus en oförtjänt dunderförkylning. När bankbyråkrater festar kan det gå hursomhelst. Festen spårade ur någon gång när karaoken började. Även jag limmade på mikrofonen några gånger. Alla släppte loss, till och med den annars blyga tvåbarnsmamman från långt bort på pendeln-förorten. Chefen bjöd på framträdande med orginaldans till Afrodite, som jag smart nog filmade med mobilkameran. Det hela var mycket märkligt men också hysteriskt roligt. Ungefär när festen peakade kändes det rätt att åka hem, för alla vet ju att personalfester slutar med katastrof.

Idag släpade jag mig in på jobbet ca 40 minuter försent. Bättre det än att inte komma alls. Resten av dagen har jag mest suttit och bakiskallsvettats och haft feberfrossa, med avbrott för pizza-lunch. Jag får ändå känna mig nöjd. Det fanns andra som hade det värre, till exempel tvåbarnsmamman från långt bort på pendeln-förorten som hastigt lämnade kontoret för en "rast" och kom tillbaka två timmar senare i något bättre skick med orden "jag mådde så illa". Gotta love personalfest!

Inga kommentarer: