onsdag 29 oktober 2008

Lasertanten

Vi har en trivselfond på jobbet. Pengarna måste förbrukas innan årsskiftet, annars förlorar vi hela potten. Just nu tänks det febrilt i kontorslandskapet över vad vi ska hitta på och alla som har en idé får lägga sitt förslag i en låda. Jag och min bästa jobbhomie upptäckte till vår förskräckelse att allt som låg där var ett förslag om julbord och ett om boule. Jag hatar både julbord och boule och min homie var inte heller glad åt detta. Så vi kom på den briljanta idén att ta ut de gamla bankbyråkraterna på Laserdome. Tanken på att se dem springa omkrig i dräkter och med laserpicka i handen var så hysteriskt rolig att vi började gapskatta. Vi fixade till ett snyggt prospekt som vi la i lådan, samtidigt vi började plantera tanken på laser i kollegornas huvud. Och dra på trissor, de gillade det! En tant hade till och med varit och spelat en gång och berättade exhalterat om sin upplevelse (nu måste ni föreställa er en rund och go tant som pratar precis som ett Mumintroll). "En gång var jag på barnkalas på sån där laserdome och jag blev helt galen! Alldeles tokig! Jag sprang omkring därinne och bara sköt och sköt. Tillslut hade jag skjutit alla barnen." Jag skulle göra vad som helst för att få se detta med egna ögon. Måtte laser vinna omröstningen nästa torsdag!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh.. Jag önskar att jag hade fått vara med på Laserdome istället!
Vårat jobb ska åka båt till Vaxholmskastellet och äta. Blurr..

MammaCita sa...

Haha! Ja, det är ju faktiskt roligare om man hittar nån aktivitet. Om det blir Laserdome vet jag inte än, men jag hoppas hoppas!