lördag 4 oktober 2008

Sömnsjukan

Guuuu vilken konstig dag vi har idag. Började med att vi somnade 21.30 fredag kväll för att sedan vakna upp 09.00 idag, lördag morgon. Visst var det skönt att få sova nästan 12 timmar men eftersom vi inte är så vana vid mycket sömn känner man sig lite lätt konstig. Jag skulle vilja påstå att för mycket sömn framkallar samma känsla dagen efter som för mycket alkohol. Idag känner jag mig extremt trött och seg och förmår mig inte göra nånting alls. Somnade dessutom till och sov en timme med dotter när hon tog sin lur. Hon sover fortfarande med jag sprang upp för en stund sen när telefonen ringde. Då kom jag på att jag inte hade fått mitt koffeinfix än för dagen. Hur kunde jag missa det?! Klart som fasiken att jag mår som jag gör! Så nu sitter jag härmed bautakoppen kaffe och väntar på att bli människa igen. Kanske är det inte försent att börja dagen kl 15.45?

Inga kommentarer: