måndag 27 oktober 2008

Utbetalning

Den 27:e får vi bankanställda lön. Att vi får så sent beror på att vi måste vänta tills alla andra har fått sin lön. Sen delar banktjänstemännen på det som blir över. De senaste dagarna har jag byggt upp ett stort ha-begär efter en massa saker som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. När jag är frisk igen är det jag och plastkortet som går ut tillsammans. Men jag tänker inte dra det allt för många gånger eftersom vi måste börja spara inför Berlin. Har en känsla av att Berlin har mycket att erbjuda och det hade jag också i åtanke när vi bokade flygbiljetterna. På ditresan blir det bara handbagage men till hemresan har jag redan betalat för att checka in en extra väska. Hihi!

2 kommentarer:

Casual Friday sa...

Betyder det att banktjänstemännen (och kvinnorna) får mycket pengar ur landsreserven, eller att det bara är småsmulor kvar?

MammaCita sa...

Å nej! Inga statliga reserver här inte. Vi banktjänstemän har tillgång till en skattskista värdig nog åt fabror Joakim, så oss går det ingen nöd på!