måndag 20 oktober 2008

Jaha, vad gör jag nu då?

Min hårförebild Belinda Olsson har bytt hårfärg och blivit brunett. Det var ju faktiskt inte länge sen jag gick ifrån min naturliga färg till Belinda-blond bara för att det såg så snyggt ut på henne. Men nu är hon alltså brunett sen ett par dagar tillbaka och minst lika tjusig som sådan. Så vad gör jag nu? Vi verkar ju faktiskt ha samma färger i grund och botten, fräkniga och blåögda. Kanske passar det även mig? Nä va fasiken så här kan jag inte hålla på. Nu måste jag stå för min färg. Ett tag till i varje fall.

3 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

Hårängest är min bästa vän. Har i alla år försökt spara till långt hår, men går från mörkt, mörkt brunt över rådjursbrunt till blont titt som tätt, vilket sliter slut på håret. Så långt lär det väl aldrig bli...

Förresten. Fick du någonsin din dotter att sova själv, eller bar du på henne hela tiden?

MammaCita sa...

Skönt att det finns fler med samma ständiga hårångest som jag!

Hmm, det var faktiskt mest bära som gällde om jag ville att hon skulle sova gott. Alla sa att små bebisar bara sover hela tiden. Bah! Dotter var istället vaken hela tiden om dagarna (sov gott om nätterna dock).

Så det blev så att hon satt mycket i baby björn, i synnerhet när jag ville att ho skulle sova. I början försökte jag lägga ner henne när hon väl somnat men den lilla luringen kunde ana det och vaknade alltid, skitsur. Det slutade med att jag körde på med bestyren medan hon hängde där, vaken eller sovandes och väldigt nöjd.

Jag tror vi höll på sådär i varje fall sex månader (!) men det berodde nog på att jag tillät det hålla på. När jag väl insåg att det var dags att göra nåt åt saken var det faktiskt inte alls så svårt att ändra på ovanorna.

Men se det som så, att du kommer vara vältränad som en antilop efter allt bärande!

MANNY-KEN sa...

Min lilla Alma är EXAKT likadan. Det är som att hon känner på sig att jag tänker lägga henne ifrån mig, så öppnar hon ögonen och tittar på mig surt och blicken säger "mig lurar du inte!" Ja, jag antar att det bara är att bära på. Det funkar ju... Men shit! Sex månader. Ja, du måste verkligen vara vältränad. Ha ha.