tisdag 28 oktober 2008

Vita hemska små kuvert

Nu sitter jag här igen med ett papper från Försäkringskassan. Är så less på skiten, alltid är det något som måste fixas och jag hinner knappt lägga brevet på lådan förrän det dimper ner ett nytt igen. Nu tampas jag med en inkomstförändring som egentligen inte är krånglig och som jag borde ha fixat för länge sen. Det är bara det att så fort jag ser ett vitt kuvert så får jag ångest och blir handlingsförlamad. Sen går jag runt ett tag och lägger ner massa energi på att tänka hur jobbigt det är, vilket egentligen är mycket jobbigare än att bara fylla i pappret. Det skulle vara så skönt att slippa allt sånt här. Kan tänka mig att betala någon typ 500 spänn i månaden som gör allt tråkigt pappersgöra åt mig och min familj. Helt seriöst! Uppdraget skulle gå ut på att ta hand om mina små vita kuvert innehållande tidskrävande byråkratiskt skit samt räkningar som ödslar min positiva energi och goda humör. Goda nyheter och inkomstuppgifter kan jag ta hand om själv.

2 kommentarer:

MANNY-KEN sa...

Jag är med! Du hittar personen, jag cashar upp. Det skulle säkert bli billigare i längden med tanke på alla förseningsavgifter jag betalar...

MammaCita sa...

Fasiken va bra! Funderar på att bege mig till universitetet för att hitta nån torr liten revisorstudent som vill tjäna en extraslant...